13 Ekim 2008 Pazartesi

Sahabanin Peygamber ( a.s.m ) Sevgisi



HZ.HALİD BİN VELİD ( R.A )

Her gece yatağına yattığı zaman Allah Rasulü ( a.s.m. ), Muhacirin ve Ensar’ın isimlerini tek tek anar,onlara olan sevgisini dile getirirdi.Sonra uykuya yenilinceye kadar;

“ Onlar benim özüm,herşeyim,canımdan bir parçadır.Kalbim hep onlarla birlikte.Onlara olan aşkım

artıkça arttı. Rabbim bir an önce ruhumu alarak onlara kavuştur” diye dua ederdi.

HZ ALİ ( R.A )

Hz.Ali ( r.a ) Allah Rasulunü nasıl severdiniz diye soruldu.O da şöyle buyurdu. “ Onu mallarımız dan, canlarımızdan,Evlatlarımızdan,Anne ve Babamızdan, çölde suzuz kalmış birisinin sovuk suyu sevdiğinden daha ziyade severdik “. Diye buyrmuşlardır.

HZ.EBU HUREYRE ( R.A ) ANLATIYOR.

Alllah rasulü’nün ( a.s.m ) hastalığı şiddetli bir hal almıştı.Allah rasulünü ziyarete gitmiştim. Efendimizin huzurunda bütün sahabiler acılar içinde kıvranıyor ve ağlıyordu. Odanın bir köşesinde sessizce ağlayan bir sahabi dikkatimi çekti.Kenarda öylece ağlıyordu ne sesi çıkıyor,nede hareket ediyordu.Göz yaşı sel olmuş akıyor,sakalı ıslanıyordu.O nun bu içinin için yanarak ağlamasından dolayı Cebrail ( a.s.) Huzur-u saadete geldi ve efendimize:

- Ey Muhammed ( .a.s.) şu ağlayan kişi varya ,gözyaşları ile cehennemde ateşten akan ırmakları söndürdü, dedi.

HZ.TALHA BİN BERA ( R.A.)

Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) annesini aşırı derecede seven Meidineli bir sahabi idi.Allah Rasulü ( a.s.m ) Medineye hicret edince o da diğer Medineliler gibi biat etmek için Allah Rasulü’nün ( a.s.m.) huzuruna çıkt.Annesini aşırı derecede sevan Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) Allah Rasulü (a.sm.) huzurunda anne sevgisi ile sınavdan geçti.

Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) anlatıyor.

Allah Rasulü’nün huzuruna çıkınca uzat elini biat edeyim dedim.Oda bana ( imanın ,sevginin biatın ne demek olduğunu anlatmak için ):

-Annenle irtibatını kesmeni emretsemde bana biat edermisin ? diye sordu.

- Hayır biat etmem dedim huzurundan ayrıldı.Ne annemden ne de Allah Rasulü’nden ( a.s.m ) ayrılmak istiyordum.Sonra tekrar yanına gittim.

- Uzat elini biat edeyim dedim! dedim

- Ne için biat edeceksin diye sordu.

-İslam için dedim.Yine bana

- Annenle irtibatını kesmeni emretsemde bana biat edermisin ? diye sordu.

-Hayır biat etmem dedim.Biat etmeden yanından ayrıldım.Bir süre sonra tekrar yanına gittim.Bana dediki;

- Ey Talha bizim dinimizde akraba ile bağları kesmek yoktur.Sana bu şekilde söylememin nedeni

Dininde herhangi bir şüphe kalmaması içindir buyurdu.

Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) biat ettikten sonra Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) etrafında pervane oldu.

Bundan sonra Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) yanına sık sık gider onun elini öper sevgisini gösterirdi.

Ona olan sevgisi hergeçen gün daha artmış sonunda Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) anasından,babsından kendi nefsinden daha ziyade sever olmuştu. Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) sevgisini dışa vurduğu bir andı. Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) hitaben şöyle dedi.

- E y Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) bana ne dilerseniz emredin size karşı gelmeksizin sizin emrinizi

yerine getireyim dedi.Onun bu sözlerinden hoşlanan Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) ona gülümseyerek

şaka ile :

- Haydi git babanı öldür buyurdu.

Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) aşkı ile kendinden geçen Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) babasının bile öldüğünü unutmuş hemen yerinden fırlayarak kapıya yönelmişt.

Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) ona seslenerek.

- Buraya gel ya Talha Bin Bera ! Ben akrabalık bağlarını koparamak için gönderilmedim buyurdu.

Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) nın hasta olduğunu öğrenen Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) ziyaret için evine

Gitti.O srada Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) hastalığının şiddetinden baygın yatıyordu.Efendimiz evden

ayrılırken hasta yakınlarına:

- Talha Bin Bera nın bu gece vefaat edeceğini sanıyorum.Vefat ederse gecikmeden bana haber

verin! Vefat eden bir müslümanın cenazesini bekletmek uygun değildir buyurdu.Gece olunca ayılan Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) yanındakilere ;

- E y Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) beni ziyarete geldimi diye sordu.Yanındakiler

- Geldi diyerek Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) kendisi için söylediklerini ona aktardılar.Vefat edeceğini öğrenen Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) da ölüm korkusu ile ilgili hiç bir panikleme yoktu.O o halinde bile En Sevgiliyi düşünüyor onun için endişeleniyordu. Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) etrafındakilere şöyle diyordu.

- Öldüğümde beni hemen defnedin.O na haber vermeyin. Benden dolayı ona gece karanlığında yolda gelirken zehirli bir hayvanın sokmasını,Yahudilerin ona kötülük yapmasını veya başına başka bir felaket gelmesini asla istemiyorum.Sabah olunca selamımı söyleyin ve benim için af dilemesi için ricada bulunun ! dedi ve bir süre sonra vefat etti.

E y Allah Rasulü’nün ( a.s.m ) sabah namazından sonra Sahabilere Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) sorunca onun vefat ettiğini söyleyip onun Allah Rasulü ( a.s.m ) söyledikleri son sözlerini ilettiler.

Efendimiz onları dinledikten sonra ellerini kaldırarak Hz.Talha Bin Bera ( r.a ) için şöyle dua buyurdular.

- Allahım o sana kavuştuğunda, o Sana Sende onu gülerek karşıla! ( Sen ondan oda Senden razı olsun ! ) buyurdu.

Hiç yorum yok: