5 Ekim 2008 Pazar

HER YÖNÜYLE PEYGAMBER EFENDİMİZ ( A.S.M)


Sözüne Sadık Olması

Efendimiz sözüne son derece sadık biriydi.Sözünü tutmak için gerektiğinde çok ciddi sıkıntılara dahi katlanırdı.

Abdullah Bin Ebu Hamsa anlatır.

“ Allah Rasulü ( a.s.m ) peygamber olmadan önce ondan bir şey satın aldım.Ancak param yetişmedi.Bir miktar borcum kaldı.O’na

“ Paranı şu zamanda şuraya getireceğim, diye söyledim.Ancak daha sonra verdiğim sözü unuttum.Aradan üç gün geçtikten sonra ona verdiğim sözü hatırladım. Sözleştiğimiz yere gittiğimde. Allah Rasulü ( a.s.m ) buluşma yerinde bekliyordu.

Beni görünce:

“ Genç ! Beni zor durumda bıraktın.Üç gündür burada seni bekliyorum , buyurdu “ ( Ebu davut edep , 82 )

Vefakar

“ Allah Rasulü ( a.s.m ) can dostundan düşmanına varıncaya kadar herkese vefalıydı.

Yalnızca kendine iylik yapanlara karşı değil onun yakınlarına bile vefakar devranırdı.

Allah Rasulü ( a.s.m ) bir hediye getirildiğinde “ Bunu falan kişinin evine götürün !

Çünkü o Hatice ( r.a ) nın arkadaşydı . O haticeyi çok severdi “ buyururdu.

Evlerine gelen bir hanımla yakından ilgilenen Efendimiz ( a.s.m ) o gittikten sonra ,

Bu ilgisinin nedenini şöyle açıkladı:

“ O Hatice ( r.a ) yaşadığı zamanda bize çok gelirdi.Şüphesiz ki ahde vefa göstermek imandandır “ buyurdu. ( Kadı iyaz ,şifa 1/84 )

Ebu Katâde ( r.a ) anlatıyor

Habeşistan Kralı necaşinin adamları Medineye gelince bizzat Allah Rasulü ( a.s.m ) onlara hizmet edip ikramda bulundu. Sahabe efendilerimiz:

-Siz zahmet etmeyiniz biz hizmet yaparız, buyurunca Allah Rasulü ( a.s.m )

- Onlar Habeşistanda benim sahabilerime ikramda bulundular,Şimdi ise ben onlara bizzat ikarmada bulunmak, hizmet etmek istiyorum diye buyurdular.

Çocuklarını emziren Ebu Leheb’in cariyesi Süveybe Hatun’u sürekli gözetir,ona çeşitli mallar ve elbiseler gönderirdi.Vefat edince yakınları ile ilgilenmek için sahabilerine,

- Yakınlarından kimse kaldımı buyurdu.

Bedir savaşında kendilerini yok etmek üzere gelen müşriklerle savaşa başlamadan önce,Mekke’de kendilerine kötülük yapmayan,hatta zaman zaman iyilikleri dokunan Hakim Bin Hizam gibi kişilerin isimlerini sayarak,

-Bu kişiler ile karşılaştığınız zaman sakın onları öldürmeyin , emrini verdi.

Mütevazi oluşu

Büyük küçük,kadın erkek hatta kölelere karşı bile son derece mütevazi olan Efendimiz ( a.s.m ) ,kibirden asla hoşlanmazdı .

Enes Bin Malik ( r.a ) anlatıyor;

Allah Resülü ( a.s.m ) merkebe biner,kölenin davetine icabet eder, ayrım yapmadan herkesin davetine icabet eder,herkesin yardımına koşardı.

Bir gün yolda giderken yanımıza akli dengesi olmayan bir kadın yaklaşarak, Allah Resülü ( a.s.m ) “bir hususta sana ihtiyacım var “ dedi. Allah Resülü ( a.s.m )

- Ey falancanın annesi, istediğin bir yol kenarına otur ben gelip ihtiyacını halledeyim.

Buyurdu. Allah Resulü ( a.s.m ) yolun bir kenarına oturan kadının yanına giderek onun ihtiyacını giderdi. ( kadi İyaz 1/86 )

“ Medineli küçük kızlardan biri Allah Resulü ( a.s.m ) gelir, elinden tutar. Allah Resulü ( a.s.m ) istediği yöne çeker götürür,işini görünceye kadar elini bırakmazdı.” ( Buhari,Bir ve Sıla,61;Ayni,Umdetü’l –Kari,15/224 )


Kaynak

( Candan öte sevmek Dr Hilal Kara – Abdullah Kara )

Hiç yorum yok: