7 Ekim 2008 Salı

TEFEKKÜR


TEFEKKÜR


Doğarken hiç kimse sormuyor bize
Ölürken de neden hiç sorulmuyor ?
Öyleyse neyiz biz bu neyin hikayesi ?
Varlığımıza sebep hangi gücün iradesi ?


Hangi varlık ki bu dünyaya göndermiş ?
Bizleri var etmekten muradı acep neymiş ?
Bunları düşünmekten hep aklımla zordayım
Bir cevap arıyorum ben, ben neden buradayım ?


Bu varlık aleminin sahibi kimdir nedir ?
Bu semayı direksiz boşlukta tutan kimdir ?
Gökyüzüne yıldızları inci inci dizipte
Gökyüzünü bir avize gibi süsleyende kimdir ?


Bu güneş milyonlarca yıl yanarda niçin bitmez ?
Bu ısı bu enerji nedendir hiç tükenmez ?
Ona yakın olsaydık kül olup yanacaktık
Biraz uzağında kalsak buz olup donacaktık


Kim bu dengeyi kuran,yerli yerice oturtan ?
Kim geceyi aydınlatan,kim gündüzü karartan ?
Hayatın gayesi ne ölümün anlamı ne ?
Bir damla suya sebep kimdir bizi yaratan ?


Bir beyaz gelinliğe bürünür bütün kışlar
Bir renk cümbüşüyle oluşuyor her bahar
Her renkten her türde türlü türlü varlıklar
Rengarenk çiçeklerle kelebekler ve kuşlar


Uçsuz bucaksız denizler okyanuslar ve dağlar
Durmaksızın denize akar durur ırmaklar
Bütün bu güzellikler acep kimin eseri ?
Bu arzın bu evrenin sahibi nasıl biri ?

Her varlıkta onun izi her şeyde imzası var
Nede güzel yaratmış kim bu yüce sanatkar
Bunları düşünmekten hep aklımla zordayım
Bir cevap arıyorum ben neden buradayım ?


Bizim için yaratmış her türden her nimeti
Tattırır dilimizle türlü türlü nimeti
Her şey bizim için her şey bize amade
Belikli o bizlere, ne kadarda şefkatli


Bunlara tesadüf demek bir aklın işi değil
Yaratıcı bir varlığın inkarı mümkün değil
Öğrendim bildim seni, Rabbim hiç unutturma
Her şeyden mahrum bırak senden mahrum bırakma


HİKMET GÜNDÜZ 16/9/1999

Düşünen ve kendini sorgulayanlar içindir

ÖNEMLİ UYARI

Şiirlerimiz yasal olarak güvence kapsamında olup
kayanak ( site adresi ) ve şairin ismi verilmeden kullanılması
ve yayınlanması yasaktır.Bu aynı zamanda emek hırsızlığı olup
kul hakkını ihlaldir

1 yorum:

xxx dedi ki...

Belki pek çoğumuz inkar etmiyor. Ama düşünmüyor. Düşünenler de ya yanlış düşünüyor ya da çok çabuk unutuyor.