10 Eylül 2008 Çarşamba

GECE YOLCULUKLARI



ŞİİRLE İLGİLİ AÇIKLAMA

İnsan düşünen bir varlık , insan olmamızın en büyük farkı burada yatıyor. Düşünme; bizi gerçeğe götüren yolun ilk kapısıdır.Düşünmek; var olduğunu, yaşadığını hissetmektir. Düşünmek; görünenin, görünmyen tarafını görmektir. Onun için bir düşünür " DÜŞÜNÜYORUM ÖYLEYSE VARIM " demiştir.İnsanın düşünceye olan yolculuğu çoğu zaman gece ile başlar ve gece yarısınından sonra bu yolculuk menziline ulaşır.İnsanın bu yolculuğu gecenin yalnızlığı ile bütünleşdiğnde ; duyguları yoğunlaşarak zirveye vurur ve sonrasında ise bu duygular dize dize bir şiir olarak dökülüverir dudaklardan. Bir şair olarak benimde bir çok şiirim bu atmosferde yazılmıştır.Buradaki gece yolculuğu düşünceye yapılan yolculuk anlamındadır.Şiir bu anlamda okunup,bu anlamda yorumlanmalıdır.

GECE YOLCULUKLARI

Beynimde raks eder düşüncenin her rengi
Bir başkadır bende gece yolculukları
Geceler bende bir aşk, geceler bende sevgili
Bir tutkudur bende gece yolculukları

Bilinmez dertlerin bilinmez hasretlerin
Bendeki adıdır gece yolculukları
Bilinmez alemlere bilinmez mekanlara
Ruhumdaki hicrettir gece yolculukları

Her anım bir hasret her anım bir gurbet
İçimde bir gurbettir gece yolculukları
Nice yollara çıkarım dikenli ayak yalın
Çektiğim acılardır gece yolculukları

Açılır kapıları o büyük sevdaların
Beni mecnun eder gece yolculukları
Duygular mısra mısra dökülür dudaklardan
Bir ırmaktır şiirlerden gece yolculukları

Her derdimi açarım paylaşırım Rabbimle
Dostla bir hasbıhaldir gece yolculukları
Bir buraktır seccadem götürür beni ona
Ruhumda bir miraçtır gece yolculukları

Kimim ben neyim ben cevapsız onca soru
Kendimi arayıştır gece yolculukları
Gölgemiyim hayal mi,neyim ben bu alemde
Sorulara cevaptır gece yolculukları

Bir ayna ki bakarım bana beni göstermez
Nice sırlarla dolu gece yolculukları
Alem içinde alem tasvire akıl yetmez
Bilinmez sırlardır gece yolculuları

Kendimi sorgularım kendi vicdanımda
Gerçekle yüzleşmektir gece yolculukları
Hak benden razımıdır varmı makbul amelim
Mahşere yolculuktur gece yolculukları

Hikmet GÜNDÜZ
30/12/2006 SAAT 3:45


ÖNEMLİ UYARI !
Şiirler yasal güvence kapsamında olup kaynak ( site adresi ve şairin ismi verilmeden ) kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Bu aynı zamanda emek hırsızlığı olup kul hakkını ihlaldir!

Hiç yorum yok: